Tuesday 19 June 2012

szalvéta virágok vázában / paper napkin flowers in handmade vase

Ismét egy papírcsokorral rukkoltam elő, a szalvétából készült szegfűim annyira tetszettek, hogy gondoltam kipróbálok valami másfélét is. Most nem egy konkrét virágot igyekeztem összehozni, de a végeredmény eléggé hasonlít a bazsarózsához... vagy pünkösdi rózsához, ahogy tetszik. A virág elkészítési módját innen lestem el, de számos más, hasonló videó is készült ezzel kapcsolatban.
A papír virágot könnyen hajlítható drótra erősítettem, amit később bevontam zöld, virágkötészetben használt szalaggal, hogy legyen minél élethűbb a szára is.
A váza is saját készítésű: levágtam egy üres sörösdoboznak a tetejét és szilikonpisztollyal ragasztottam rá a reklámújságokból tekert papírpálcikákat. Színes és olcsó megoldás lakásdíszítéshez vagy jópofa ajándéknak, aki értékeli az ilyesmit.

****************************************************************************************************************************
I liked making the paper napkin carnations so much that I decided to try some other flowers, too, bigger and fluffier. As it came out I observed that it resembles a peony, so I made a bouquet of nine peonies. I watched some videos about how to make these napkin flowers, here's one of them. I attached the flowers to a longer piece of flexible wire as stems and I covered the wires with green florist tape to give it a little more natural look.
The vase is also handmade: I took an empty beer can, cut off the top, rolled some paper sticks from colourful magazine pages and glued them to the can with a hot glue gun. Recycling is a fun and inexpensive way to decorate the home or to make original gifts.

paper napkin flowers in recycled vase



fluffy bouquet




handmade vase from empty beer can and rolled newsprint (magazine)











No comments:

Post a Comment